Primer

PRIMER

Primer är den senaste stjärnan på skönhetshimlen. Ett extra undergörande steg mellan fuktighetscreme och foundation.
En primer grundar, jämnar ut, slätar till, döljer rodnader och stora porer. Dessutom skyddar den huden mot yttre påverkan.


Primer ersätter inte foundation, utan jämnar snarare ut och förbereder vägen för den. Den gör också att din makeup håller sig fräsch längre!


Appliceringstips: Ett vanligt fel är att man applicerar för mycket primer. Då får man motsatt resultat. Applicera på t-zonen för att få en mattande effekt och sedan efter behov i resterande delar av ansiktet för att jämna ut. 


Produkttips: Yves Saint Lauren Touch Matte, Clarins Instant Smooth Perfecting Touch, Lumene Beauty Base 


lumene_beauty_base_primer

är sugen på en primer asså, men vet inte vilket märke jag ska köra på, smashbox har jag hört har grymma, men den kostar typ 440 spänn vilket jag inte är sugen på, sen vet jag att estee lauder gör en bra, jag får läsa runt lite och se om det är någon jag hittar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0